SIGURNO PRIJAVLJIVANJE
Vašem Internet bankarstvu se može pristupiti na mreži tek nakon što dokažete svoj identitet ispravnim bezbednosnim podacima. Banka je implementirala dodatnu bezbednosnu funkcionalnost za naše klijente – obaveznu dvofaktorsku autentifikaciju za internet bankarstvo, kako bi sprečila zloupotrebu naloga naših klijenata.
AUTOMATSKO ODJAVLJIVANJE
Nakon određenog vremena nekorišćenja, banka će vas automatski odjaviti, u slučaju da zaboravite da to uradite sami ili ostavite računar bez nadzora. Međutim, banka savetuje da se odjavite nakon što prestanete da koristite internet bankarstvo i da ne ostavljate računar bez nadzora.
AUTOMATSKO ISKLJUČIVANJE
Nakon nekoliko neuspelih pokušaja prijave, vaša banka će vam privremeno onemogućiti pristup Internet bankarstvu u slučaju da prevaranti pokušavaju da pogode vaše pristupne podatke. Da biste ponovo mogli da pristupite Internet bankarstvu, obratite se kontakt centru Banke na broj 0800 303 303 (sa fiksnog telefona i sa svih mreža iz Srbije) ili +381 11 222 60 00
KREIRANJE BEZBEDNIH ONLAJN SESIJA
Kada se prijavite na Internet bankarstvo, bićete obavešteni da je bezbedna sesija u toku. Možete se uveriti da ste bezbedni ako URL počinje sa https:// i ako se u adresnoj traci nalazi simbol katanca. Kliknite na katanac da biste se uverili da URL pripada vašoj banci.
INTERNET BANKARSTVO – OPŠTE PREPORUKE
- Imajući ovo na umu vašu sigurnost, takođe želimo da vas podsetimo na neke od izuzetno važnih načina na koje vi sami možete poboljšati bezbednost svog Addiko eBank naloga:
- Uvek podesite, aktivirajte i koristite sve zaštitne funkcije koje pruža onlajn bankarstvo (npr. korišćenje dodatnih lozinki za validaciju kupovine, obaveštenje o prijavi u onlajn bankarstvo putem e-pošte ili SMS-a, itd.)
- Dozvolite korišćenje računara, pametnog telefona ili tableta samo osobama kojima verujete. U javnim prostorima uvek držite računar, pametni telefon ili tablet pod kontrolom.
- Čuvajte svoj uređaj bezbednim. Održavajte svoje mobilne i računarske uređaje ažurnim sa najnovijim softverskim i bezbednosnim ispravkama kako biste se zaštitili od malvera, virusa i drugih sajber pretnji.
- Redovno instalirajte bezbednosne zakrpe za operativni sistem i drugi softver na računar, pametni telefon ili tablet.
- Nemojte instalirati softver niti skladištiti datoteke čije poreklo i svrhu rada ne znate ili potiču iz nezvaničnih izvora.
- Ne koristite uslugu plaćanja kada ste povezani na javne bežične mreže, jer može doći do presretanja podataka. Ako nemate drugu opciju, koristite virtuelnu privatnu mrežu (VPN): Ovo može pomoći u šifrovanju vaše veze i zaštiti vaših informacija od potencijalnih hakera.
- Kada završite sa korišćenjem računara uvek zaključajte uređaj.
- Redovno pratite svoje naloge. Pažljivo pratite svoje bankarske transakcije i aktivnosti na računu i odmah prijavite svaku sumnjivu aktivnost banci.
- Redovno pregledajte izvode svog računa da biste bili sigurni da su sve transakcije legitimne. Ako primetite bilo kakve neovlašćene transakcije, odmah kontaktirajte svoju banku.
- Uvek unesite URL naslov veb banke u svoj pretraživač ručno ili putem obeleživača koji ste napravili prilikom prve posete.
- Na računaru podesite i koristite ograničen korisnički profil (ne onaj sa administrativnim privilegijama) za svakodnevni rad, koji sprečava instalaciju softvera i menjanje sistemskih postavki računara.
- Koristite lokalni zaštitni zid i softver za zaštitu od internet pretnji i virusa na računaru i redovno ga ažurirajte.
- Proverite i prilagodite bezbednosna podešavanja vašeg pretraživača tako da ne čuva vaša korisnička imena i lozinke, kao ni sadržaj šifrovanih veza.
- Pored toga, možete povećati bezbednost korišćenjem virtuelnih računara koji su namenjeni samo za kupovinu na mreži i onlajn bankarstvo.
- Nakon što završite onlajn kupovinu i bankarstvo, uvek se odjavite iz onlajn prodavnice/banke i zatvorite karticu pretraživača i, ako je potrebno, ponovo pokrenite veb pretraživač.
- Ako koristite pametnu karticu ili USB ključ sa instaliranim kvalifikovanim digitalnim sertifikatom,bezbednosnim ključem ili drugim elementom za verifikaciju, uvek ga uklonite iz čitača odmah nakon upotrebe.
- Generalno, nemojte koristiti ista korisnička imena i lozinke (za operativni sistem, za onlajn prodavnice i banku). Redovno menjajte statičke lozinke ili po mogućstvu – ako ih obezbedi servis, koristite jednokratne lozinke.
- Izbegavajte javne računare. Izbegavajte da se prijavljujete na svoje bankovne račune na mreži na javnim računarima, jer oni možda imaju instaliran zlonamerni softver koji bi mogao da vam ukrade kredencijale za prijavu.
MOBILNO BANKARSTVO – OPŠTE PREPORUKE
- Zaštitite mobilne uređaje od neovlašćene upotrebe barem tako što ćete zaključati ekran lozinkom ili PIN brojem, koji se razlikuje od PIN-a koji koristite za pristup mobilnoj aplikaciji.
- Kada završite sa korišćenjem pametnog telefona ili tableta, uvek zaključajte uređaj.
- Dozvolite korišćenje pametnog telefona ili tableta samo osobama kojima verujete. U javnim prostorima uvek držite pametni telefon ili tablet pod kontrolom.
- Čuvajte svoj uređaj bezbednim. Održavajte svoje mobilne uređaje ažurnim sa najnovijim softverskim i bezbednosnim ispravkama kako biste se zaštitili od malvera, virusa i drugih sajber pretnji.
- Preuzmite ažuriranja softvera za operativni sistem svog mobilnog uređaja čim se to od vas zatraži ili bolje, omogućite automatska ažuriranja.
- Redovno instalirajte bezbednosne zakrpe za operativni sistem i drugi softver na pametni telefon ili tablet.
- Ne koristite aplikaciju za mobilno bankarstvo na oštećenim ili „rutovanim“ uređajima. „Jailbreaking“ ili „rutovanje“ može da ukloni ugrađene bezbednosne mere koje štite uređaj i njegove podatke. Ovo može olakšati sajber kriminalcima da iskoriste ranjivosti u operativnom sistemu, potencijalno im dajući pristup vašim osetljivim finansijskim informacijama.
- Instalirajte i koristite mobilne aplikacije samo iz zvaničnih prodavnica kao što su Google Play, Apple App Store, Huawei store.
- Uvek koristite dugmad za odjavu da biste se pravilno odjavili iz aplikacija za mobilno bankarstvo ili veb bankarstvo. Na ovaj način sprečavate da se već ovlašćene sesije pokreću u pozadini.
- Budite sumnjičavi ako primite tekstualnu poruku ili poziv od kompanije koja traži vaše lične podatke. Legitimnost poruke/poziva možete potvrditi direktnim pozivom kompanije na zvanični broj.
- Kada pretražujete veb sa mobilnog uređaja, uverite se da je vaša veza bezbedna zahvaljujući HTTPS protokolu. Uvek proverite da li se nalazi na početku URL adrese.
- Nikada nemojte kliknuti na veb vezu/prilog u neželjenoj e-pošti ili tekstualnoj (SMS) poruci. Izbrišite ih odmah.
- Isključite usluge kao što su Bluetooth, Wi-Fi, NFC, GPS kada ih ne koristite.
- Kada prestanete da koristite, zamenite ili prodate mobilni uređaj, obavezno izbrišite sav sadržaj kroz opciju vraćanja uređaja na fabrička podešavanja.